Vuxna

Vuxna:

Motionspaddling och långfärdspaddling är väldigt populärt. Är du sugen på att börja paddla i Nyköpings kanotklubb som vuxen är du mycket välkommen. Kontakta Pär Lindén, 070-630 79 57, så får du hjälp att komma igång. När du lärt dig grunderna så kan du antingen vara med på ungdomsträningarna eller paddla på egen hand. Det är många som håller på med motionspaddling och långfärder i klubben men vi har ingen organiserad verksamhet just nu.

Det går bra att börja paddla mitt i vintern om man vill. Kom till badhuset på måndagar och träna upp balansen i våran specialgjorda balanskanot, eller lär dig eskimåsväng om du vill.

Utrustning:

När du blivit medlem så får du låna kanot, paddel och flytväst. Vi har många olika kanoter, stadiga långfärdskanoter, motionskanoter och tävlingskanoter. Det är alltså kajaker vi har i klubben, inte kanadensare.