Medlemskap

Välkommen till Nyköpings Kanotklubb.

Vill du bli medlem i en av världens mest framgångsrika idrottsföreningar? Kul! Kanske vill du upptäcka nya horisonter på vattnet, lära dig grunderna för att paddla på tur i hav, sjöar och åar, utforska forsar eller till och med börja tävla och drömma om att en dag vara med på OS och VM? Då är Nyköpings Kanotklubb rätt plats för dig! När du ansöker om medlemskap blir du en del av vårt gemensamma paddlingsäventyr.

Gör din medlemsansökan i formuläret. HÄR!

Strular det så skicka ett mail till nyk.kanotklubb@telia.com med dina uppgifter så kontaktar vi dig.

2024:års avgifter:

Medlemsavgift 385 kr/ år. Alla träningar ingår.

Träningsavgift i klubbhuset vuxen 1250 kr.

Träningsavgift i klubbhuset under 17år 1100 kr.

Familjemedlemsavgift 725 kr/år utgår 2024.

Vill du bara ha KAJAK-hotell och inte ett medlemskap, har vi ett antal platser du kan hyra till en årskostnad på 2000kr. Fyll i samma formulär när du söker plats på kajakhotellet.

Vi välkomnar dig till vår förening och ser fram emot att ha dig som medlem! Att vara en del av vår gemenskap innebär att du får möjlighet att engagera dig i klubbens verksamhet på olika sätt. Förutom att delta i träningar och aktiviteter för medlemmar, finns det många andra sätt att vara engagerad.

Vi medlemmar bidrar tillsammans till kanotsporten och skapar en aktiv och givande fritid för invånarna i Nyköping! Vi arrangerar återkommande spännande evenemang, tävlingar och aktiviteter som berikar vår kanotgemenskap.

För att verksamheten ska flyta på som en kanot är det viktigt att vi har gemensamma arbetsdagar på våren och hösten samt ett regelbundet städschema för våra träningslokaler. Dessa insatser är avgörande för att vår klubb ska fortsätta växa och blomstra och riktar sig till alla träningsaktiva, men alla medlemmar är välkomna att hjälpa till.

Utöver dessa specifika tillfällen erbjuder vi en mängd olika roller och uppgifter som du kan engagera dig i. Det kan vara allt från marknadsföring och försäljning av sponsorsamarbeten, administration, styrelsearbete, arbete i våra verksamhetsgrupper, kommunikation i sociala medier, samt praktiska underhållsuppgifter på lång sikt.

Vår klubb bygger på medlemmarnas engagemang och insatser i vårt gemensamma intresse för paddling. Genom att engagera dig ideellt får du inte bara vara en del av en fantastisk gemenskap, utan också möjligheten att utveckla dina egna färdigheter och bidra till att forma vår klubb till det bästa möjliga.

När vi engagerar oss tillsammans skapar vi inte bara en rolig och meningsfull paddelupplevelse, utan vi får också möjlighet att lära känna nya människor, utmana oss själva och vara en del av något större än oss själva. Tillsammans kan vi göra skillnad och bygga en levande och blomstrande kanotgemenskap och samtidigt uppstår en rad positiva effekter för den enskilda individen. Det är en happy-happy-situation där både samhället och den ideellt engagerade individen gynnas.

Vi ser fram emot att välkomna dig till vår klubb och inspirera dig att hitta ditt eget unika sätt att engagera dig och göra skillnad. Tillsammans kan vi skapa något magiskt med paddling och forma minnen för livet.

Varmt välkommen till vår gemenskap!