Headerbild

Kanotskola 2024

Nyfiken på hur kanotskolan hos NKK är? Kolla på den här filmen och läs sedan informationen nedanför!

Kanotskola 2024

Nyköpings kanotklubb anordnar kanotskola för ungdomar som vill lära sig paddla (kajak). Vecka 25, 26 (vardagar).

I kanotskolan får man lära sig behärska olika sorters kanoter. Långa och korta, breda och smala, enmans, tvåmans och fyrmans. Vi paddlar omkring och utforskar Nyköpings fjärdar och åar, leker och badar mycket med kanoterna och så får man träffa många nya kompisar.

Vill du en dag kunna paddla på tur i hav, sjöar och åar, paddla i forsar eller börja tävla och kanske en dag få vara med på OS och VM. Du väljer själv, vi lär dig grunderna och det börjar med kanotskolan.

För att vara med måste man kunna simma minst 200 meter och vara född år 2014 eller tidigare för att vara med.

Kanotskolan planeras att ha en förmiddag och en eftermiddagsgrupp. Nybörjare introduceras lekfullt i kajakpaddling under två veckor och beräknas kosta 900 kr. Man får låna kanot, paddel och flytväst. Man paddlar ungefär två timmar om dagen. Det blir en förmiddagsgrupp Kl.09.30-12.00 och vid många anmälningar även en eftermiddagsgrupp kl 13.00-15.30. Klubben har flera duktiga ledare som kommer sommarjobba med kanotskolan.

Medlemskap i NKK för resten av året ingår och då får man vara med på våra övriga träningar i vid kanothuset två gånger i veckan och på vintern i gympasal och badhus. Vi har ett bra gäng med ungdomar som är nybörjare.

Anmälan till kanotskolan betalas till Bankgiro 503-3923 innan kursstart. Märk betalningen med barnets namn.

Vill ni gå kanotskolan under större delen av dagen behöver ni anmäla er till både förmiddag och eftermiddagsgrupp. Det kommer behövas dubbla ombyten paddelkläder och egen matlåda för lunch.

Det kommer bli mycket lek och aktiviteter på NKK i sommar. Med kanotskolan hittar man nya kompisar och kanothuset kommer bli som en fritidsgård.

Plats: Nyköpings kanotklubbs klubbstuga på Brandholmen, Brandholmsvägen 58.

Intresseanmälan till kanotskolan gör du här. Så länge formuläret är öppet finns möjlighet att anmäla sig. Först till kvarn.

I anmälan anges namn, 10-siffrigt personnummer, målsmans namn, mobilnummer till barn och målsman samt tröjstorlek och eventuella allergier. Vid frågor kontakta någon av våra ansvariga ledare på:

Adrian 070-585 60 95 eller Conny 070-438 67 03

Hoppas att vi ses i sommar!

Adress

Nyköpings Kanotklubb Brandholmsvägen 58 61164 Nyköping