Reflektion över klubbens representation på VM och framtida OS-kvalifikation!

2023-08-15 i Allmänt

Vi är otroligt stolta över att flera av våra elitsatsande kanotister från vår klubb kommer att delta i årets VM i Duisburg! Det är med stor känsla av glädje att höra att våra kanotister är uttagna och representanter för vår klubb i detta prestigefyllda internationella evenemang.

Karl Brodén och Erik Andersson debuterar på VM-scenen och deras närvaro är ett bevis på deras hårda arbete och dedikation i träningen. Rebecka Georgsdotter och Dennis Kernen kommer också att representera oss och deras närvaro är en fortsättning av deras imponerande utveckling.

Denna grupp av unga kanotister har tränat tillsammans och utvecklats i vår klubb, och deras framgångar banar vägen för kommande generationer. De är förebilder för våra yngre medlemmar och deras utveckling är bevis på att jordmånen eller vattnet i Nyköping har något speciellt i sig. Klubbkänslan, den trygga gemenskapen och kulturen vi har i Nyköpings Kanotklubb är gynnsam.

VM kommer att äga rum i Duisburg under vecka 34 och efter det väntar en ännu en utmaning när de deltar i för-OS i Paris. De kommer att tävla för Sverige, men de kommer även att representera Nyköpings Kanotklubb med stolthet och ära.

Vi kan fundera redan nu på de möjligheter som kan öppnas för vår klubb utifrån där vi är idag. Att ha kvalificerade atleter till OS 2024 i Paris är en spännande möjlighet som inte bara skulle göra oss stolta, utan också öppnar dörrar för mer utveckling att nå de historiska höjder vi tidigare upplevt och få med ett helt paddelbatteri med unga bakom.

Vi önskar Karl, Erik, Rebecka och Dennis all lycka i VM och OS-kvalet. Vi är med er i varje paddeltag och är otroligt stolta över att ha er som en del av vår klubb!

Tillsammans fortsätter vi att forma framtida mästare och bygga en starkare och mer framgångsrik Nyköpings Kanotklubb.

Lycka till!

Nyköpings Kanotklubb Brandholmsvägen 58 61164 Nyköping